Sneeuwvrij? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jill Greijn - WaarBenJij.nu Sneeuwvrij? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jill Greijn - WaarBenJij.nu

Sneeuwvrij?

Door: Jill Greijn

Blijf op de hoogte en volg Jill

13 December 2017 | Suriname, Paramaribo

Fawaka!

Het is weer woensdag en ik zit weer klaar voor het schrijven van een nieuwe blog. Gelukkig voel ik me al stukken beter dan vorige week! Gelukkig was het vooral die woensdag heel erg en ging het de dag erna alweer beter, ik ben alleen nog wat verkouden. Ik zat trouwens die woensdagavond in de hangmat met een lakentje omdat ik het koud had (ja het was 24 graden). Gelukkig voelde ik me alleen die dag zo belabberd en kon ik de dag erna alweer iets beter functioneren!

Donderdag was onze vrije dag dus was ik vooral bezig met het werken aan opdrachten voor school en stage. 's Avonds gingen we met het team van 'Accretio' uit eten bij 'Jiji's'. Oma Hetty (de dame van de administratie bij Accretio) kwam ons ophalen en wij waren ready to go. Het was heel gezellig om eens met iedereen te kletsen buiten de praktijk. Pam en ik voelen ons helemaal thuis bij alle collega's en hebben dan ook genoten van een gezellige avond. Zo gezellig dat we besloten om 25 januari weer met z'n allen te gaan uit eten, maar dan als afscheidsetentje voor Pam en mij! Dus dat is ook geregeld haha.

Vrijdag hadden wij ook heerlijk een vrije dag (eigenlijk is dit dus een soort van ons weekend haha). Ik ben nu even terug aan het denken.. maar volgens mij heb ik ook vrijdag niet heel veel spannends meegemaakt. Omdat wij donderdag niet konden Aquafitten zijn wij deze week op vrijdag geweest. Deze keer werd de les door iemand anders gegeven en Pam en ik waren het er dan ook beide over eens dat deze les iets intensiever was. Na de les vroegen ze aan ons waarom wij niet op woensdag kwamen bij aqua bootcamp. Dit omdat de bootcamp meer voor ons niveau zou zijn.. Wij gaven aan dat wij op woensdag nooit kunnen omdat wij dan 's avonds stage hebben. En achja, wij zijn in ieder geval blij dat we wekelijks iets sportiefs doen (al is het niet mega intensief), het is beter dan stil zitten!

Zaterdag hadden we eerst stage... en had ik me verslapen! We moesten om 8.10 weg en om 8.05 klopte Pam op mijn deur en werd ik wakker, OEPS! Ik sliep blijkbaar zo diep dat ik mijn wekker een aantal keer uitgezet had... Razendsnel mijn bed uit zodat we toch nog om 8.15 op de fiets zaten, pfoe geen lekker begin van de dag haha. 's Avonds gingen Naomi, Anne, Pam en ik naar de bioscoop, naar de film: Wonder. Dit was een hele mooie film waarbij ik toch echt wel een aantal keer een brok in mijn keel had. Ook was dit een heerlijke relaxte zaterdagavond invulling. Eenmaal terug thuis hebben we nog even met z'n vieren ongegeneerd kerstliedjes gezongen, ook hier zitten we in de kerststemming haha.

Ik had al mijn voorbereidingen voor volgende week al klaar waardoor ik dus een heerlijke relaxte zondag had. Ik moest eerst alleen even pinnen. Aangezien gister mijn band kapot was gegaan (helemaal lek en gescheurd) besloot ik te lopen. Ik Nederland vind ik het ook regelmatig fijn om even te wandelen, dus ik dacht dat kan hier ook wel. Pam verklaarde me bijna voor gek maar dat maakte niet uit, ik ging lopen. In de brandende zon een kwartiertje heen, en een kwartiertje terug. Ik moet zeggen dat ik het inderdaad best chill vond om even te wandelen alleen kwam ik er 's avonds achter dat ik me toch beter even had kunnen insmeren, ik was namelijk verbrand.. Eenmaal terug besloot ik lekker af te gaan koelen in het zwembad (nadat ik me ingesmeerd had natuurlijk haha). Helaas kan ik mijn rug niet zelf insmeren en was Pam bezig dus dacht ik dan maar naar niet te lang op mijn buik liggen.... Uiteindelijk heb ik 3 uur in het zwembad gezeten en was mijn rug knalrood... OEPS, niet helemaal handig gedaan dus... Volgende keer moet ik Pam toch maar even storen om mijn rug in te laten smeren want dit is ook niks.. Ik merkte trouwens wel pas dat ik verbrand was toen ik later in de hangmat lag en ik voelde dat mijn rug wel pijn deed, toen ik in de spiegel keek was ook duidelijk waarom hij pijn deed... 's Avonds besloten Pam en ik samen te gaan 'dineren' bij de KFC (deze ligt namelijk bij ons tegenover). Ik kan je vertellen dat dit pas de eerste keer is in 3,5 maand dat wij hier gaan eten, best knap toch?

Maandag beginnen we pas 's middags met stage waardoor ik 's morgens mooi de tijd had om even de stad in te gaan om cadeautjes te kopen voor het thuisfront. Wetende dat zij deze blog ook lezen ga ik lekker nog niet vertellen wat ik gekocht heb. Hierna gingen Pam en lekker lunchen bij Zus&zo waarna we ons toch echt klaar moesten maken voor stage.
Strakjes ga ik weer naar stage en vanavond ga ik lekker uit eten met Emma, een andere stagiaire die ik hier heb leren kennen.

We hoorden dat in Nederland mensen sneeuwvrij hadden begin deze week, dit wilde wij ook wel hoor hahaha. Dit is onze laatste week voordat wij 2 weken vakantie hebben, en ik kan je vertellen... hier zijn wij ook wel aan toe. Wij hebben namelijk geen herfstvakantie gehad en zijn dus elke week door aan het gaan. Volgende week gaan wij namelijk eerst naar Fredberg (3 nachten). Hier slaap je 1 nacht in het basiskamp, 1 nacht op de berg in een hangmat en 1 nacht in een grot. Met Kerst gaan wij naar Apiapaati (3 nachten), dit ligt in het binnenland van Suriname en doet een beetje denken aan Afrika. En aan het einde van onze vakantie gaan we ook nog naar Bigi Pan. Om deze reden weet ik niet of mijn blogs de volgende 2 weken ook op woensdag gaan komen omdat ik dus allemaal tripjes gepland heb. Maar ik beloof jullie dat ik er wekelijks 1 ga plaatsen!

Verder merken we dat het vorige week en deze week een stuk rustiger is op stage. Dit is blijkbaar altijd net voor de vakantie (zo was het namelijk ook net voor de grote vakantie). Er komen dan veel mensen niet opdagen zonder af te melden en ook melden er veel mensen af. De week na nieuwjaar beginnen we ook pas halverwege de week met stage (ook omdat er waarschijnlijk anders toch veel mensen niet gaan komen) en na die week hebben we dan nog 3,5 week.. Dus nogmaals, de tijd gaat zooo snel! Ik merk ook dat het huis een stuk rustiger is nu Jolien en Lysanne weg zijn, toch gek hoor. Ook ben ik al volop bezig met de voorbereidingen voor Carnaval want hiermee kan ik meteen beginnen als ik thuis kom in Nederland.

Ik geniet nog even volop van het warme weer en de gezelligheid in Suriname maar ik kijk er stiekem ook wel al naar uit om in februari weer lekker thuis te zijn en Carnaval te gaan vieren.

Heel veel groetjes uit Paramaribo! xxxx


  • 14 December 2017 - 12:19

    Ger :

    Zie eventjes geen andere foto, als die van gisteren . !!
    Helemaal je fijne blog weer gelezen en er was en is weer veel te genieten en te zien !!
    Gelukkig dat je weer een beetje opgeknapt bent met een ziek hoofd of lijf, heb je ook nergens zien is. Allemaal weer aardig verlopen de uitstapjes en etentjes en door het geheel , je werk waar je uiteindelijk voor komt heeft een goed gevolg en je hebt er plezier en de dagen vliegen om.
    Veel te beleven, heb altijd het idee dat het daar veel meer te doen is als in Nederland. Zal het wel mis hebben. Ze;lf zit ik niet meer in het werk en uitgaans leven en dat overkomt mij niet zo vaak om gewoon ff uit te gaan eten of iets anders, Bezoek ook vaak genoeg de vriendinnen voor een stop, maar echt uitgaan met meer, gebeurd niet zo vaak meer,.
    Leuk dat jij het al over Carnaval hebt, je hebt nog wel een volle maand te gaa, maar ook leuk dat de weken nu al aftellen .
    Maak er maar een speciaal gebeuren van samen met je vriendin en vast voor bereiden voor een afscheid
    Daar had je het al over , nog eventjes heel goed je best doen en kort de leuke en fijne herinneringen op schrijven of fotos maken !!
    Hier zijn de straten weer leeg en hier en daar wat sneeuw resten maar niet gevaarlijk, gelukkig blij dat ik weer op de fiets kon. Was vanaf Vrijdag niet meer op de fiets gefeest, ff wennen ging goed !!
    Gezellige Gymles met koffie in Hazekamp, wat heel modern is opgeknapt en druk bezocht wordt.
    Lireve Jill ga zo door en laat weer wat horen , voorlopig geen sneeuw. Je weet ut nooit daaaag fijne dag Oma xxxxx

  • 14 December 2017 - 15:59

    Eugenie:

    Ja heerlik Jill, en den te bedinke det asse truuk bis daags d'r nao al 't schonste fïes, de BBZ natuurlik ;-), wér van start get.
    Wies den, en schöene fïesdaag en geniet nog volop.

    Groete van os allemaol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 32893

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2017 - 01 Februari 2018

Afstudeerstage Paramaribo

02 Februari 2014 - 14 April 2014

Afstudeerstage Gambia

Landen bezocht: