Ritme - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jill Greijn - WaarBenJij.nu Ritme - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jill Greijn - WaarBenJij.nu

Ritme

Door: Jill Greijn

Blijf op de hoogte en volg Jill

13 September 2017 | Suriname, Paramaribo

Fawaka!

Ben ik weer! Inmiddels ben ik al 2 weken in Paramaribo en heb ik al 1,5 week stage erop zitten. Tijd gaat snel en ook lijkt het al of ik al langer hier ben. Ik ben namelijk al goed gewend hier. Hele gezellige huisgenoten, leuke cliënten op stage, leuke logopedisten op stage en zelfs het warme weer lijk ik aan te wennen. Ik heb mijn airco 's nachts inmiddels op 26 graden staan dus gaat goed.

Pam en ik hebben inmiddels ook een ritme wanneer we later stage hebben; rustig opstaan, ontbijtje (meestal gewoon een boterham), lekker in de airco aan de laptop (werken voor stage), lunchen (soms warm en soms gewoon boterham) en dan naar stage. Na stage avondeten (meestal gewoon thuis maar soms gaan we uiteten met huisgenoten), nog even chillen en dan bedtijd.

Vorige week vrijdag hebben wij een hele lange dag gehad; we waren namelijk 12 uur op een dag weg voor stage. Dit komt voornamelijk omdat we dan naar een klein plaatsje gaan wat 4 uur rijden is (ENKEL). Hier gaan we 1x in de twee weken heen omdat er daar geen logopedie is. Gelukkig zijn daar leuke kinderen dus doe je het niet voor niks. Je kunt je vast wel voorstellen dat we na die dag heel moe waren.

Zaterdag hadden we in de ochtend stage en zijn we 's avonds met een paar wat gaan eten en drinken in de stad. Zondag hadden we een chilldag met 80 andere stagiaires. Wij hadden ons met bijna ons hele huis opgegeven om mee te gaan naar Overbridge. Om 9.00 moesten we verzamelen, kregen we een goodiebag (hier zaten een pet, sleutelhanger, flesje water en folders in) en vertrokken we met 3 busjes. Dit was een uur rijden en we zaten best dicht op elkaar aangezien het maar een klein busje was. Iedereen was dus blij dat we er waren! Bij Overbridge konden we lekker zwemmen en chillen. Ook was er een beachvolleybalveld, maar dit was mij een beetje te warm haha. We kregen hier drinken en er was een BBQ. Aangezien het warm weer is hier kun je je vast voorstellen dat wij een heeeerlijke dag gehad hebben! Mocht je wat foto's willen zien? kijk maar even op mijn facebook: facebook.com/jill.greijn

En toen was het weer maandag en kon de werkweek weer beginnen. Ik mag van 2 cliënten de volgende behandeling/onderzoek al zelfstandig uitvoeren op stage dus het gaat heel goed op stage!

Ik ben nu trouwens al 2 avonden 's avonds skip-bo gaan spelen met een paar huisgenootjes. In Nederland deed ik dit vaak met mams spelen, en nu met mijn huisgenootjes, heel leuk!

Bikkel komt nog steeds iedere dag langs, vaak is hij er nu ook langer. Iedereen is al aan hem gewend, we kunnen hem denk ik ook niet meer missen haha!

Zaterdag hebben wij een huisfeest omdat Lysanne zondag jarig is. Als het goed is gaan er 50 mensen komen dus ben heel benieuwd, heb er zin in! Zondag gaan we met 15 mensen dolfijnen en kaaimannen spotten. Dus lekker dagje varen.


Dit was het voor nu weer. Ik ga nog even wat uittypen voor stage en vanmiddag weer die kant op!

Hoe is het in Nederland??

xxxxx


  • 15 September 2017 - 12:19

    Gergerheijnenstoffes@ziggo.nl:

    Gut Jill wat een onderneming en de goede manier zo als jij het allemaal duidelijk kunt maken. Groots en heel goed te volgen !! Volle dagen en je zult je nooit vervelen. Wat is er veel te doen en wat geweldig daar en fijn dat de warmte ook
    een grote rol is gaan spelen. Alles went denk ik, maar je doet het enorm en ik geniet van je uitstekend verslag. Blij dat het je goed gaat en een leuk stage adres blijkt te zijn en vooral met kinderen .
    Groet je tot een volgende keer, Het is hier Miezerig en ik ga 4 dagen naar Overloon met de Zussen..
    Doei en daaaaag veel liefs Ger denk veel aan je xx Hopeijk toch een mooie dag May Be !!!?????

  • 19 September 2017 - 07:56

    Ger:

    re nog niet kunnen zien misschien komt het later hopelijk weer een geweldig verslag ga zo door dan leef ik een bietje met je mee en probeer mee te beleven wat je mee maakt dag lieve kus Ger Oma xzxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 32985

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2017 - 01 Februari 2018

Afstudeerstage Paramaribo

02 Februari 2014 - 14 April 2014

Afstudeerstage Gambia

Landen bezocht: