Post vanuit Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jill Greijn - WaarBenJij.nu Post vanuit Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jill Greijn - WaarBenJij.nu

Post vanuit Nederland

Door: Jill Greijn

Blijf op de hoogte en volg Jill

17 Januari 2018 | Suriname, Paramaribo

Fawaka!

Nog maar dik 2 weken in het warme Suriname en nog maar (met deze blog erbij) 3 blogs vanuit Paramaribo..

Ik zal jullie even bijpraten over de afgelopen week..

Vorige week donderdag hadden we vrij en zijn Pam en ik eerst met Raoul (onze huisbaas) het pakket, de mega doos die Pam maandag gekocht had en inmiddels gevuld had, af gaan leveren zodat het met de vlucht van zaterdag mee kon naar Nederland. Hierna reden we door naar de Kirpalani omdat we toch niet genoeg afscheidscadeautjes hadden voor de stagekindjes. Ook vond Raoul het een goed idee om nog even door de Mcdrive te rijden voor een Mcflurry... lekker! Hier mengen ze de Mcflurry trouwens niet, het is gewoon softijs met bovenop je m&m's of oreo. Toch is hij hier erg lekker! 's Middags heb ik 2,5 uur geskyped met Rob vanuit Nigeria, erg leuk om zijn verhalen en avonturen te horen. Toch heel iets anders dan wat wij hier meemaken in SU! Ook kwam Pam naar mij toe met een briefje dat er een pakketje voor mij was afgeleverd bij het postkantoor, deze kon ik dus maandag op gaan halen!! 's Avonds kwamen Damiën, Michiel en Gaëlle bij ons eten want Pam had beloofd haar eigen recept te maken: spaghetti, gehakt, roomkaas en spinazie... erg lekker! De meerderheid had het plan 's avonds naar Havanna te gaan maar aangezien ik nog niet helemaal fit was had ik van te voren al besloten niet mee te gaan. Nadat ik een tijdje bij de rest buiten zat merkte ik dat ik me weer steeds beroerder ging voelen dus besloot ik naar bed te gaan. Vrijdag moesten we namelijk voor stage weer naar Nickerie...

Helaas... die naccht sliep ik erg slecht en 's morgens om 5.30 voelde ik me nog slechter... bleeh. Aangezien ik ook niet goed kan slapen in de auto en het dus ook niet zag zitten om op deze manier 2x 4 uur in de auto te zitten, besloot ik me ziek te melden en vandaag in mijn bed te blijven..

Zaterdagochtend hadden we weer stage en gelukkig voelde ik me verrassend goed toen ik opstond en was ik in staat om naar stage te gaan! 's Middags gingen Damiën, Michiel, Gaëlle, Tessa, Pam en ik Lasergamen. Net als in Nederland vond ik dit ook hier erg leuk. Mooi detail: ik was 1x 2de en 1x 3de, goed he? haha. Hierna gingen we met een grote groep eten bij Airportbar (deze keer echt). Dit was namelijk Michiels laatste avondmaal in Suriname.. Hier hadden ze mega grote burgers met vanalles erop en eraan, er zat zelfs friet op de burger. Nadat we lekker gegeten hadden werden er nog een aantal biertjes gedronken bij de bar. Hier was een soort mini discotheek. Je kon hier zelfs je eigen muziek aanzetten, heel chill. Er werd de hele avond Pool gespeeld. Uiteindelijk besloten we niet meer op stap te gaan, ik met name omdat ik de hele week al niet fit was. Het was een hele gezellige avond. Ook heeeeerlijk om eens andere muziek te horen dan altijd maar dezelfde die ze hier op stap draaien.. Zoals wel vaker met zo'n muziek krijg ik de vraag of ik dronken was, maar nee, ik genoot enorm van de muziek, de sfeer en de mensen om me heen!

Zondag moesten we weer afscheid nemen van een van de gezellige mensen die we in SU hebben leren kennen: Michiel. Michiel vertrok vandaag weer naar België. Hij was trouwens in zijn korte broek het vliegtuig in (en uit) gestapt.. Je kunt je vast wel voorstellen dat hij het heeeel koud had toen hij uitstapte op Schiphol... Niet zo handig dus haha! 's Avonds ben ik met Tessa en Chayenne gaan eten bij Mighy Racks waarna de week wederom voorbij was gevlogen.

Maandagochtend ging ik eerst naar het postkantoor om mijn pakketje ophalen. Mams had namelijk op 2 december een pakketje naar mij opgestuurd. Nu, bijna 1,5 maand later is het pakketje dan eindelijk aangekomen, spannend! Bij het postkantoor werd me niks uitgelegd en deed ik maar wat ik dacht dat ik moest doen en vooral wachten. Uiteindelijk kreeg ik mijn pakketje en moest ik nog 15 SRD betalen (douanekosten). Snel naar huis zodat ik het pakketje kon openen! Het pakketje was een fantastisch sinterkerstpakket! Een superlieve kerstkaart, pepernoten, sintschuimpjes, sintballon, kerstverlichting, kerstengeltjes en kerstknallers. Superlief! Ook al is de sinterkersttijd voorbij, toch vond ik het heel leuk om dit pakketje te ontvangen van thuis! Nogmaals bedankt!!

Dinsdag gingen we voor de laatste keer naar Lelydorp voor stage, weer een stapje dichterbij het einde van ons verblijf in Suriname. Gisteravond ben ik nog gaan uit eten met Damiën, Gaëlle, Tessa en Pam. We gingen naar Squeezy Hot Pot. Hier krijg je een grote pot bouillon op tafel en kun je zelf eten bestellen wat je er dan in kunt gooien en er zelf ook weer uit moet vissen als het klaar is. Het leek een beetje op fonduen. Nadat we hier gegeten hadden, hadden we nog zin in een toetje.. Dus gingen we naar CY Coffee voor een lekker gebakje als toetje... mmm... die oreo-strawberry-cheesecake was heeeeeerlijk!!!! Uiteindelijk bracht Damiën ons veilig met de auto naar huis en lag ik weer goed moe in bed.

Wat ik verder deze week nog op de planning heb staan..
- Donderdag allerlaatste avondje Havanna
- Vrijdag gaan we Kajakken
Ennnnn.... ik heb besloten dat ik een gaatje boven in mijn oor wil laten piercen, dus dat staat ook nog op de planning voor ik naar huis ga..

Verder wil ik nog even extra credits geven aan mijn trouwe bloglezers Damiën en Gaëlle!! Zij wilden graag een extra vermelding.. bij deze! Heel leuk dat jullie mijn blog iedere keer lezen!!

Ik vind het sowieso erg leuk dat ik regelmatig weer van mensen hoor dat ze mijn blog iedere keer lezen, echt leuk dat er vanuit alle kanten mensen mijn blog lezen!

Tot volgende week xxxxx


  • 18 Januari 2018 - 12:21

    Ger:

    Zo, ben weer veilig thuis gekomen, Eerst vanmorgen gekeken of het niet meer zo stormachtig regende !!
    nl. vannacht ff tussen de gordijnen gekeken en het stormde eruit. de regen en de vreselijk wind. Dus het plan was, ga niet naar de Gym,want het Zal wel zo blijven !!! Geen regen dus en toch dan maar op de fiets,
    Van al de 24 dames waren er maar 10 aanwezig ,, Onderweg,die ruk winden, echt levens gevaarlijk !!! ,..
    De verlopen week , is het jou weer goed afgegaan, op bepaalde plekken of plekjes, Je wil niet echt beteren, doe er wat aan, toch knap je steeds weer een beetje op en ga je er weer tegen aan.Goed zo Meidje, zo kennen we elkaar weer, niet en bijna nooit de moed op geven !! Het waren weer bijzondere uitjes en lekker
    heel speciaal eten , moet je me straks maar uitleggen. hele eigen namen voor daar, denk ik ook met het ijs wat je schreef !!
    Weer afscheid moeten nemen, van een gewaardeerde Gast, dat doet iedere keer weer een beetje pijn., je went zo gauw aan elkaar. Dat is al die tijd al, zolang je daar bent. jullie zijn onderhand de laatste na zo,n lange stage tijd !!!
    Kan moeilijk tikken met de nare vinger en de pleister erop, werkt ook niet.
    Maar ik ben je toch helemaal gevolgd en heb al je verhalen weer prompt en echt opgenomen, ik hoop de laatste blogjes ook nog te kunnen volgen .
    Gisteren in de kast, die in aan sluit, op de huiskamer en waar al de div aan speillen staat opgeborgen, De Carnavals doos ontdekt. Met maskertje en de Wortelepin, die is ook al eeuwen oud, .Die is nog uit de tijd, van Truienavond en daar heb ik jaren opgewekt aan mee gedaan . Donderdag voor Carnaval.
    Heb nog een leuke mail voor Carnaval. zal ik je opsturen , of heb je hem al gehad !!!
    Moet vanmiddag nog bood schappen doen, bijna ff wachten, komt net een reuze bui regen aan met de harde wind. Hopelijk komt het (werk dat moet en gedaan moet worden ) niet in de vernieling door je
    nare (ziekte ) wat een raar woord, maar je snapt wat ik bedoel.. Succes met alles en zie je gauw , voorlopig met Blog of gewoon via mail. Lieve groet en kus met de wind mee Oma xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 32972

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2017 - 01 Februari 2018

Afstudeerstage Paramaribo

02 Februari 2014 - 14 April 2014

Afstudeerstage Gambia

Landen bezocht: